Regler & Villkor

Produktvisning

Vi är måna om att visa produkterna på ett tydligt och korrekt sätt. Vi kan dock inte garantera att de färger/nyanser som visas exakt återger de färger/nyanser som produkterna har i verkligheten. Färgåtergivningen kan bland annat beror på inställningar i din dator och på din skärm. Priserna är angivna i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella faktafel när det gäller varans pris och produktinformation. Prissänkta varor gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker.

Priser

Alla priser är inklusive moms f.n. 25%.

Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med DIBS. DIBS är PCI certfierad av VISA/MasterCard och innehar högsta kreditvärdighet (AAA-rating) och har blivit diplomerade av kreditvärderingsbolaget Soliditet (D&B Partner).

DIBS satsar också på säkra betallösningar med 3D-Secure. 3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och bygger på en personlig kod vid köpet.

Leveranstid

Vårt mål är att hålla lägre priser än våra konkurrenter vilket innebär att en del varor inte finns i lager, detta kan i vissa fall medföra längre levernstid.

Normal leveranstid är 3-7 dagar.

Under högsäsong kan det ta längre tid.

Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden debiteras efter den faktiska vikten detta sker automatiskt och redovisas i kassan.

Prissättning sker efter postens portotabel.

Vid större paket skickas ordern med DHL eller SCHENKER beroende av vilken som ger förmånligast pris för kund.

Reklamation

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå in på http://konsumentverket.se    

Vid reklamation vänligen fyll i formuläret  för förfrågan om reklamationsärende nummer, hittas under reklamation/retur.

Meddela om ni vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Varan skickas tillbaka i originalemballaget. Vi står inte för eventuella fraktkostnader. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara allternativt betalar tillbaka pengarna till ditt bankkonto.

Vi löser ej ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav.

Observera reklamation ej gäller:

Skador som orsakats av felaktig användning, skötsel, vårdslöshet, förslitningsskador eller andra skador som ej beror på material eller tillverkningsfel.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria oanvända  varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

Gäller ej vid special beställda varor.

Vi står inte för eventuella fraktkostnader.

Skador på paket

Upptäcker ni skador på paketet skall ni omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör, samt göra en skadeanmälan.

Kontrollera att inget är skadat samt antal produkter stämmer.

Kontakta gärna vår kundtjänst om ni behöver hjälp.

Ej uthämtat paket

Har ni beställt varor och inte hämtar ut  försändelsen innan den går i retur till oss (ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Register förs över kunder enligt gällande regler i personuppgiftslagen (PUL).

Dina personuppgifter sparas i syfte att vi/distributör vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig.

VI kommer inte låta tredje part ta del av era uppgifter. Vill ni ha era uppgifter korrigerade eller borttagna, vänligen kontakta oss.