Regler & Villkor

Produktvisning

Vi är måna om att visa produkterna på ett tydligt och korrekt sätt. Vi kan dock inte garantera att de färger/nyanser som visas exakt återger de färger/nyanser som produkterna har i verkligheten. Färgåtergivningen kan bland annat beror på inställningar i din dator och på din skärm. Priserna är angivna i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella faktafel när det gäller varans pris och produktinformation. Prissänkta varor gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker.

Priser

Alla priser visas i SEK inklusive moms f.n. 25%. Priserna kan komma att ändras av omständigheter som Genuin Hundtjänst inte råder över till exempel moms eller valutaförändringar. Vi reserverar oss för eventuella tryck eller skrivfel. 

Mottagen order

Behandlas normalt inom 24 timmar och meddelas via den mejl som använts vid ordern.

Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med kort eller faktura genom DIBS. DIBS är PCI certfierad av VISA/MasterCard och innehar högsta kreditvärdighet (AAA-rating) och har blivit diplomerade av kreditvärderingsbolaget Soliditet (D&B Partner).

DIBS satsar också på säkra betallösningar med 3D-Secure. 3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och bygger på en personlig kod vid köpet.

Dina kortuppgifter skyddas med hjälp av SSL-kryptering. SSL är en funktion som gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras. Informationen går genom en säker förbindelse så att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Vi samarbetar med DIBS Payment Services AB (https://www.dibs.se/), som via en stark krypterad anslutning till din bank kontrollerar att kortet är giltligt för köp. Vår betalningsförmedlare behandlar din kortinformation på korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandaren PCI DSS.

Leveranstid

Normalt lämnar ordern vårt lager inom 48 timmar, normal leveranstid för våra samarbetspartners PostNord och DHL är 1-3 dagar (Gäller inom Sverige)

Om en vara ej finns i lager meddelas det omgående och rest noteras. Varan skickas så fort den är åter i lager. Vill ni avbryta köpet meddelar ni det via orderbekräftelse mejlet, så makuleras ordern.

Fraktkostnader

Fast fraktavgift 49kr (Gäller inom Sverige)

Mindre försändelser varubrev skickas med PostNord.

Paket skickas med DHL.

Avbeställning av vara

Önskar ni avbeställa en order gör ni detta via mejlet med orderbekräftelsen.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Varan ska vara oanvänd och returneras med alla etiketter kvar. Vi betalar tillbaka det du har betalat för varan, inklusive fraktkostnader. Köparen betalar för returfrakten. Vid ånger av köp eller byter av vara kontakta oss vis orderbekräftelse mejlet.

Gäller ej vid special beställda varor.

Reklamation

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå in på http://konsumentverket.se    

Vid reklamation vänligen fyll i formuläret  för förfrågan om reklamationsärende nummer, hittas under reklamation/retur.

Meddela om ni vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Varan skickas tillbaka i originalemballaget. Vi står inte för eventuella fraktkostnader. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt betalar tillbaka pengarna till ditt bankkonto.

Vi löser ej ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav.

Observera reklamation ej gäller:

Skador som orsakats av felaktig användning, skötsel, vårdslöshet, förslitningsskador eller andra skador som ej beror på material eller tillverkningsfel.

Garanti

Gäller vid material eller produktionsfel.

Skador på paket

Upptäcker ni skador på paketet skall ni omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör, samt göra en skadeanmälan.

Kontakta gärna vår kundtjänst om ni behöver hjälp.

Ej uthämtat paket

Har ni beställt varor och inte hämtar ut  försändelsen innan den går i retur till oss (ca 14 dagar), så fakturerar vi dig minst 220 kr för kostnad av returfrakt samt vårt arbete med hantering av varorna.

Genuin Hundtjänsts behandling av dina personuppgifter - GDPR

Det är viktigt för oss att värna om din personliga integritet och skydda dina lämnade personuppgifter. Vi följer dataskyddslagen GDPR och vill givetvis att du som kund hos Genuin Hundtjänst skall känna dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss för att vi skall kunna ge dig så bra service som möjligt. Vi använder inte dina personuppgifter mer än till det nödvändiga och säljer inte vidare till andra företag.

När du blir kund hos oss så accepterar du vår datapolicy och hur vi hanterar dina personuppgifter.

Du godkänner också att Genuin Hundtjänst använder sig av lämnade uppgifter för att kunna kommunicera med dig via brev, telefon, mail och sms.

Har du frågor om dina personuppgifter/integritet så kontakta oss:
Genuin Hundtjänst AB
Lindhagagatan 8
27236 Simrishamn
info@genuinhundtjanst.se

Personuppgiftsansvarig
Genuin Hundtjänst AB org nr 556321-7974 är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vi samlar in viss information om dig som kund:
Uppgifterna vi sparar och behandlar om dig är för exempel namn och adress samt för att kunna komma i kontakt med dig även telefonnummer, mobilnummer och e-mailadress. Har du lämnat personnummer för att t ex få faktura från oss så sparar vi det.

Information som vi sparar om dig som kund och varför:   
Genuin Hundtjänst sparar uppgifter så länge det är nödvändigt för att vi skall kunna utföra våra åtaganden på ett bra sätt gentemot dig som kund hos oss.

Vi sparar även data så länge det krävs enligt lag för exempel lagringstider, redovisningskrav.
Olika garantitider och reklamationer, restorder hantering på varor spelar också in.

Vi sparar även kundnummer, ordernummer, ip-adress samt din kommunikation med oss.

Integritetspolicy hos Genuin Hundtjänst
Dina personuppgifter används för att kunna hantera ditt köp hos oss, behandla din
order samt eventuella returer och reklamationer.
Lämnad e-mailadress eller mobilnummer används för att hålla dig informerad/leveransavisering via tredje part (transportbolag).

Vi använder också dina personuppgifter för att hantera dina betalningar.              

Personuppgifter används även för att hantera förfrågningar från dig via e-mail och/eller telefon.

Personuppgifter kan komma att användas för att följa lagstiftning och rättslig förpliktelse och uppfylla krav i lagar och myndighetsbeslut.

Vilka rättigheter har du och hur gör du?
Som kund hos Genuin Hundtjänst har du vissa rättigheter enligt dataskyddslagstiftningen.
Tillgång till dina personuppgifter
Begära rättelse
Begära att raderasunder vissa omständigheter
Mer om datalagstiftningen och dina rättigheter går att läsa på
www.datainspektionen.se

Vid frågor kontakta oss på:
Genuin Hundtjänst

Lindhagagatan 8
27236 Simrishamn
info@genuinhundtjanst.se

Rätt till tillgång av personuppgifter
Som kund hos Genuin Hundtjänst har du rätt att få tillgång till de personuppgifter som vi har
registrerade på dig.

Rätt till rättelse      
Om dina personuppgifter inte är korrekta eller ofullständiga så har du rätt att få dessa rättade.

Tredje part
Personuppgifter kan komma att delas med tredje part då det gäller transportbolag, kreditupplysningsföretag, betaltjänster (kort & faktura betalning), IT-tjänster som lagring och underhåll, myndigheter och ev. inkassobolag.
Dessa företag är skyldiga att behandla dina personuppgifter i enlighet med GDPR.

Genuin Hundtjänst